Asiakas
Suomen Jääkiekkoliitto
Palvelut
Luova konseptisuunnittelu, Tarinankerronta, Luova ilmiösuunnittelu, Copywriting, Videotuotanto, Valokuvatuotanto, Graafinen tuotanto, Mediasuunnittelu
Suomen Jääkiekkoliiton ja Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu aloittivat yhteistyön hyvän asian puolesta. Tiimiin kaivattiin luovaa kumppania, joka tuo mukanaan kampanjatoteutuksen aina ideasta valmiiseen tuotantoon ja jakelusuunnitteluun asti.
Suomen Jääkiekkoliitto ry – Finlands Ishockeyförbund rf on jääkiekkoa ja rullakiekkoa Suomessa hallinnoiva urheilujärjestö. Veripalvelu on voittoa tavoittelematon, taloudellisesti riippumaton ja toiminnallisestikin erillinen osa Suomen Punaista Ristiä.
Lähdimme rakentamaan kantavaa kampanjaideaa ja konseptia ihmisten arjen kautta. Perinteinen ja sosiaalinen media saivat kampanjassa rinnalleen täysin uuden tavan levittää tärkeää viestiä, sillä ambulanssit näkyvät ja kuuluvat ympäri Suomen. Joka päivä.
Katso Case -video alta.
Kampanja tavoitti yhteistyön lanseerausviikon aikana yli 2 000 000 suomalaista. Mainosfilmiä esitettiin myös otteluiden tauoilla Elisa Viihteessä ja laajasti televisiossa. Otteluita on runkosarjan aikana 300.

Mestiksen kauden aikana otteluissa käy 228 475 katsojaa, jotka näkevät mainosfilmin. Mainosfilmi on nähtävissä otteluissa kolmen vuoden ajan. Katsojat kohtaavat kampanjan ja ydinviestin jääkiekkohallilla sekä osana arkea muun muassa medioissa ja kadulla.

Kampanja tavoitti kohderyhmän, eli jääkiekkojoukkueiden fanit. Kampanja kiinnosti myös mediaa. Toteutimme osana kampanjaa medialle suunnatun taustavideon, jota media hyödynsi osana juttuja.

Mestiksen ja Veripalvelun yhteistyö palkittiin kolmessa kategoriassa torstai-iltana Sponsorointi ja Tapahtumat-gaalassa.
Perustelut voittokategorioista:
VUODEN VASTUULLISUUSKAMPANJA
Tämän vuoden vastuullisuuskampanjan voittaja ansaitsee erityiskiitosta toteutuksesta, joka onnistui aktivoimaan ihmisiä koko maan mitalla. Vakaa usko yhteistyön voimaan ja kahden tahon yhteisesti upeasti toteutettu kampanja kielii pitkän aikavälin kunnianhimoisista tavoitteista. Kampanja onnistui tuomaan lisäarvoa, uskottavuutta ja brändi-imagolle edullista näkyvyyttä kummallekin osapuolelle.
VUODEN OIKEUKSIEN OMISTAJA /KOHDE
Tämä perinteinen sponsorointikohde on onnistunut luomaan merkityksellisiä kumppanuuksia uudenlaisella ja ennakkoluulottomalla tavalla. Projektit ovat tehokkaasti jalkautuneet myös fanien ja kumppanien pariin, tuottaen merkittävää lisäarvoa kaikille.

