Kysymyksiä helpottamaan sisältömarkkinointistrategian tekemistä

Yksinkertaisen sisältömarkkinointi strategian luominen ei ole rakettitiedettä.

Ollaanpa maanantain kunniaksi rehellisiä. Ollaanpa vielä päälle anteliaita. Näillä kysymyksillä voit luoda yrityksellesi yksinkertaisen sisältömarkkinointistrategian:

  1. Keitä asiakkaasi ovat?
  2. Ketkä ovat sinun kilpailijoita?

  3. Mitä yrityksesi tarjoaa? Onko kyseessä tuote tai palvelu?

  4. Onko sinulla jo aiempaa sisältöä?

  5. Mikä on uuden sisällön tarkoitus?

  6. Kuinka usein sinun haluat julkaista sisältöä?

  7. Kuinka usein sisältöä tulisi julkaista?

  8. Kuinka sinun tulisi jakaa sisältöä?

  9. Missä asiakkaasi liikkuvat? Tunnetko heidän kanavansa?

  10. Kuka on vastuussa yrityksesi sisällöstä?

  11. Kuka tuottaa sisältösi?

  12. Kuka hallinnoi uutta sisältöä?

  13. Kuka vastaa tuloksista?

  14. Mikä on määränpää (ns. ydinstrategia)?

 

Sisältömarkkinointi strategia alkaa ihmisestä

Yksi asia on tosin pidettävä mielessä. Sinun tulee luultavasti tehdä hieman tutkimusta ennen kuin voit vastata näihin kysymyksiin. Mehän lupasimme olla tänään rehellisiä! Sisältömarkkinointi strategian keskipisteenä on asiakas. Hanki siis todellinen, syvä ja kattava käsitys siitä, kuka asiakkaasi on. Heikonlainen tai väärä käsitys siitä, kuka asiakkaasi on, vie strategiaa väärään suuntaan. Hyvä strategia syntyy kuin itsestään, kun olet ottanut selvää asiakkaasta. Silloin ei tarvita mutu-tuntumaa tai arvailua.

 

Sisällön ymmärtäminen ja analysointi

Kun kuva asiakkaastasi selkenee, etene arvioimaan jo olemassa olevaa sisältöäsi. Tämä auttaa havaitsemaan sisällölliset puutteet, jotka tulee korjattava. Aiempi sisältösi on jo myös saattanut vanhentua. Olisiko aika tuottaa tai tilata uutta?

 

Sisältömarkkinointiin käytettyjen resurssien mittaaminen (konversio)

Miten voit tietää toimiiko sisältömarkkinointistrategiasi? Mittaamalla sen toimivuutta tietenkin. Jos et mittaa, et markkinoi tehokkaasti!

 

 

Viimeinen kysymys onkin tärkein:

Mikä on sisältömarkkinointistrategian määränpää?

 

Haluatko, että autamme määrittelemään sisältömarkkinointistrategian määränpään? Ota yhteyttä [email protected].

Kuvat: Yle

Lisää caseja 😇

Metrosuutarit

Luova konseptituotanto, Digimarkkinointi, Luova tarinankerronta, Copywriting, Videotuotanto, Valokuvatuotanto